Računalniško-astronomski ITS: Enigma

Računalniško-astronomski ITS povezuje znanja iz fizike, matematike, informatike, angleščine in astronomije.

S pomočjo skupinskega in projektnega dela razvijamo algoritmični način razmišljanja, krepimo digitalne kompetence in spoznavamo zakonitosti vesolja. Pouk temelji na delu z različnimi viri, ki smiselno povezujejo teoretično znanje z uporabnim v praksi – zato se s programskimi jeziki spoznavamo s pomočjo LEGO robotkov, usvojeno znanje pa preizkušamo na natečaju Mission Space Lab Evropske vesoljske agencije (ESA, ESERO).

Učimo se dela s 3D tiskalnikom, nato pa teorijo preizkusimo v praksi in tiskamo modele raket, ki nas usmerjajo v novo področje raketarstva in raketnih tehnik. Vsako leto nas pri tem vodi vprašanje: »Katera raketa bo poletela najdlje?« Naše raziskovanje vesolja se nato nadaljuje s pogledom v nočno nebo. S pomočjo aplikacij in računalniških programov spoznavamo osnove astronomije ter astrofotografije, kjer so nam v pomoč teleskopi različnih goriščnih razdalj, vse pa se zaključi s pripravo fotografske razstave Deep Space Wonders.

SKUPNI INTERDISCIPLINARNI CILJI:

  • nadgradnja, poglabljanje in povezovanje učnih vsebin pri različnih predmetih,
  • učenje na izkustven način,
  • sodelovalno/skupinsko/samostojno delo,
  • delo z različnimi viri,
  • prelivanje teoretičnega znanja v uporabno/povezovanje teorije z življenjem,
  • navduševanje za raziskovalno delo,
  • razvijanje  algoritmičnega  načina  razmišljanja na matematičnih problemih.

KONKRETNO:

  • izdelava vremenske postaje ter obdelava ter analiza izmerjenih podatkov,
  • obisk predavanj na tematiko IKT-UI,
  • sestavljanje računalnikov v sodelovanju z zunanjimi izvajalci,
  • uporaba 3D tiskalnika,
  • izdelava ter programiranje robotov.

EKSKURZIJE:

  • ogled izbrane tovarne in proizvodnje avtomobilov,
  • ogled institucij v tujini,
  • ogled tehniškega muzeja ter BMW muzeja v Münchnu.

Ključno (raziskovalno) vprašanje:
Ali še sploh lahko uidemo informacijski tehnologiji?

Opis/srž ITS: razvijanje algoritmičnega načina razmišljanja, krepitev digitalnih kompetenc, osnove programiranja v različnih programskih jezikih.

 

 

 

 

 

 

 

Dijaki drugega letnika smo si pri tehnološko-računalniškem ITS-u ogledali avtonomnega mobilnega robota, ki v Splošni bolnici Slovenj Gradec pomaga pri razvažanju hrane, zdravil in drugih pripomočkov.

 

Orodna vrstica za dostopnost